Πέμπτη, Αυγούστου 18, 2011





Γυμνὸ σῶμα


Εἶπε:
ψηφίζω τὸ γαλάζιο.
Ἐγὼ τὸ κόκκινο.
Κι ἐγώ.
Τὸ σῶμα σου ὡραῖο
Τὸ σῶμα σου ἀπέραντο.
Χάθηκα στὸ ἀπέραντο.
Διαστολὴ τῆς νύχτας.
Διαστολὴ τοῦ σώματος.
Συστολὴ τῆς ψυχῆς.
Ὅσο ἀπομακρύνεσαι
Σὲ πλησιάζω.
Ἕνα ἄστρο
ἔκαψε τὸ σπίτι μου.
Οἱ νύχτες μὲ στενεύουν
στὴν ἀπουσία σου.
Σὲ ἀναπνέω.
Ἡ γλῶσσα μου στὸ στόμα σου
ἡ γλῶσσα σου στὸ στόμα μου-
σκοτεινὸ δάσος.
Οἱ ξυλοκόποι χάθηκαν
καὶ τὰ πουλιά.
Ὅπου βρίσκεσαι
ὑπάρχω.
Τὰ χείλη μου
περιτρέχουν τ᾿ ἀφτί σου.
Τόσο μικρὸ καὶ τρυφερὸ
πῶς χωράει
ὅλη τὴ μουσική;
Ἡδονή-
πέρα ἀπ᾿ τὴ γέννηση,
πέρα ἀπ᾿ τὸ θάνατο.
Τελικὸ κι αἰώνιο
παρόν.
Ἀγγίζω τὰ δάχτυλα
τῶν ποδιῶν σου.
Τί ἀναρίθμητος ὀ κόσμος.
Μέσα σε λίγες νύχτες
πῶς πλάθεται καὶ καταρρέει
ὅλος ὁ κόσμος;
Ἡ γλῶσσα ἐγγίζει
βαθύτερα ἀπ᾿ τὰ δάχτυλα.
Ἑνώνεται.
Τώρα
μὲ τὴ δική σου ἀναπνοὴ
ρυθμίζεται τὸ βῆμα μου
κι ὁ σφυγμός μου.
Δυὸ μῆνες ποὺ δὲ σμίξαμε.
Ἕνας αἰῶνας
κι ἐννιὰ δευτερόλεπτα.
Τί νὰ τὰ κάνω τ᾿ ἄστρα
ἀφοῦ λείπεις;
Μὲ τὸ κόκκινο τοῦ αἵματος
εἶμαι.
Εἶμαι γιὰ σένα.

Γιάννης Ρίτσος

12 σχόλια:

Alex είπε...

ερωτικόν , τα μέγιστα , μα μ'έναν έρωτα που δεν προσβάλλει αλλά ομορφιές ποιεί !

καλημέρα nimerti

Νimertis είπε...

ερωτικός Ρίτσος... χωρίς άλλα λόγια! Σ'ευχαριστώ Αλεξ...

~reflection~ είπε...

Κονταροχτυπήθηκε το ποίημα με τον εραστή πανω στο Κορμί της Σκέψης της Μούσας...


κέρδισε...

ποιος κέρδισε άραγε, Υπεροχε Νημερτή?...

αναρωτιέμαι ακομα...


Σε φιλω...

Bitch είπε...

Ένας Γιάννης Ρίτσος τόσο τρυφερός..
Δεν τον έχω διαβάσει ξανά, έτσι ερωτικός…
Φιλιά!!!

Νimertis είπε...

μα, γιατί να κερδίζει κάποιος πάντα Κάκια μου;
εκτός από μένα, φυσικά...
εγώ πάντα κερδίζω!!!
(ωχ...)

Νimertis είπε...

Φίλη Bitch
τα τελευταία μόλις χρόνια, είχα την ευκαιρία -αλλά προέκυψε κιόλας- α έρθω σε μικρή ή μεγαλύτερη επαφή με το σύνολο του έργου του Ρίτσου... το οποίο είναι αληθινά ωκεάνιο...
είναι από τις σπάνιες φορές που η ποσότητα και η ποιότητα είναι πιασμένες χέρι χέρι...
δύσκολο να το πιστέψει κανείς
πόσο εκπληκτικά ευαίσθητος άνθρωπος ήταν ο Ρίτσος
αρκούσε και ο ήχος ενός πόμολου που γυρίζει ή μιας σκάλας που τρίζει να του εμπνεύσει μυθικες εικόνες και να γράψει αριστουργήματα!
το κάθε τι, το παραμικρό, το πιο ταπεινό τον συγκινούσε...
προσωπικά, θα είχα... τιναχτεί στον αέρα αν είχα το ένα δέκατο από την ευαισθησία του...
κι όμως...
μονάχα ο 'πολιτικός' Ρίτσος είναι γνωστός...
τα 9/10 του έργου του αγνοούνται ή περιφρονούνται...
να είσαι καλά
[και να πω εδώ ότι κάποιες από τις φωτογραφίες σου που θαύμασα στο μπλογκ σου, είναι απλά, εκπληκτικές!]

Frezia είπε...

Γιάννης Ρίτσος!!!
Ο ποιητής των ποιητών!!!

Νimertis είπε...

Απ'ό,τι φαίνεται σου αρέσει πολύ φίλη μου frezia...

^.^ είπε...

This is beautiful ... I do understand most of it (I think)...
Thank you, my beautiful friend in the far away, beloved Greece. Love, cat.

~reflection~ είπε...

ναι κύριε Νημερτή ε?...

Πάντα πίσω από εναν Νικητή άντρα
βρίσκεται μία Γυναίκα που χαίρεται την Νίκη ως Υποκινήτρια της Μάχης!!!!




χικ...

Φιλάκι...

Νimertis είπε...

I think is easy to understand my friend cat... is Ritsos known abroad?

Νimertis είπε...

δεν έχω λόγους να διαφωνήσω Κάκια μου...
"Όπου βρίσκεσαι υπάρχω..."
κρατώ αυτό...