Τρίτη, Οκτωβρίου 12, 2010

όχι στο... όχι του ναι...(!!!)



τώρα τι να κάνω;
να το... μισοαδειάσω ή
να το... μισογεμίσω;

Ποια είναι η διαφορά άρνησης και αρνητικότητας;
Η πρώτη μπορεί ενίοτε να είναι και στάση ζωής.
Το να αρνείσαι την αναξιοπρέπεια, τη δουλικότητα, την ενδοτικότητα, την υποτιθέμενη ‘ευελιξία’ που τελικά ομοιάζει πολύ με τον ελεεινό συμβιβασμό. .
Αρνητικότητα όμως είναι μια νοσηρή μεταστοιχείωση, εξαλλαγή της υγιούς άρνησης και οδηγεί στην αδράνεια, την στασιμότητα, την… ερήμωση

Αρνητής είναι ο υγιής και σκεπτόμενος άνθρωπος που εξετάζει, επιλέγει, αναζητά, μετέχει, είναι ενεργός αλλά όχι ως αποσκευή, ως παθητικός δέκτης.
Αρνητικός είναι ο έμμονικός και καταθλιπτικός αρνητής των πάντων, της ίδιας της σκιάς του, ο ενίοτε κακομαθημένος και ράθυμος εξυπνάκιας και ξερόλας που αναγκάζεται εκ των υστέρων να υιοθετήσει εκείνο που πεισματικά αρνήθηκε αλλά με πολύ χειρότερους όρους συνήθως.

Ναι στην φιλοσοφημένη και ψαγμένη άρνηση λοιπόν.
Που ακολουθείται βέβαια και από μια θέση!

Όχι στην αρρωστημένη, αδιέξοδη και αυτοκαταστροφική αρνητικότητα… Γιατί αυτή δεν οδηγεί πουθενά... ή, το χειρότερο, εκεί που οδηγεί μετά από χρόνια είναι ένας άνυδρος, μοναχικός και στοιχειωμένος κόσμος φαντασμάτων...

12 σχόλια:

Νερένια είπε...

Ωραίο άρθρο.... εγω μάλλον περασα από την αρνητικότητα στην άρνηση...και όχι με τον εύκολο δρόμο...αλλά δεν το μετανιώνω ...

Καλημέρες...

Ανώνυμος είπε...

Αρνητής θα μείνω όσο ζω,
δε μου άρεσε ποτέ να αντιμετωπίζω τη ζωή μου σα θεατής ούτε σα κούκλα ... άλλωστε μόνο μια φορά περνάμε απ' τον κόσμο αυτό και το πέρασμα θα πρέπει να βιώνεται μέχρι την τελευταία του πνοή..

την καλημέρα μου

~reflection~ είπε...

Η Άρνηση εμπεριέχει ενεργειακό στοιχείο δράσης...
Η Ανρητικότητα μία παθογόνα κατασταση που μολύνει τη Σταση μας απέναντι στη Ζωή..

Φιλοσοφία σημαίνει εισχωρώ στο αίτιο, γίνομαι μαθητής των δεσμών των πραγματων και ολοκληρώνω το επιχείρημα της Αρνησης..

Ο έξω από τη φιλοσοφία, ζει χωρίς τεκμήριο..
Παρασιτικά αντιδρά, χωρίς συνειδητότητα της πράξης..

Σε καθε επίπεδο δρασης και αντιδρασης η Σκέψη είναι ο καταλύτης που δίνει στίγμα στην Πράξη...

Σκεψη ολοκήρωσης που εξιχνιάζει τους συνδέσμους αναμεσα στο αίτιο και στο αιτιατό..

Τα φιλιά μου.... διπλές αρνήσεις που αποδίδουν μόνο μία καταφαση...

{η μεγιστη καταφαση ο Ερωτας, λεω εγω.. και φιλοσοφεί μόνο όποιος ερωτεύεται τη διαδικασία...}

Ανώνυμος είπε...

Και εγώ πάλι είμαι ο αρνητής του θανάτου και τις ήττας

Αρνούμαι κάθε θρησκεία και δόγμα

Αρνούμαι αυτό που λέγετε τυφλή πιστή...

Νimertis είπε...

αυτή είναι η ορθή οδός, αισθάνομαι Νερένια... από την αρνητικότητα στην άρνηση... [πάντως η ανάρτηση έγινε στην ουσία για να την διαβάζω εγώ και να... συνέρχομαι...]

...ώστε μια μόνο φορά περνάμε από αυτό το κόσμο Σιλένα... στάσου, είσαι σίγουρη; θα μου πεις, για τίποτα δεν είναι κανείς σίγουρος, αλλά, θέλω να πω, αποκλείεις τη μετενσάρκωση; έστω ως πιθανή εκδοχή; [πολύ μπλα μπλα έχει αυτό το θέμα τώρα και δεν είναι της παρούσης]

'...Φιλοσοφία σημαίνει εισχωρώ στο αίτιο, γίνομαι μαθητής των δεσμών των πραγματων και ολοκληρώνω το επιχείρημα της Αρνησης..
...{η μεγιστη καταφαση ο Ερωτας, λεω εγω.. και φιλοσοφεί μόνο όποιος ερωτεύεται τη διαδικασία...}...'
είναι από τις στιγμές που αν επιχειρήσω να πω κάτι θα μου φανεί ανοησία...
με καθήλωσες Κάκια!

Ως πολεμιστής στην Ατραπό ομίλησες Δημήτρη... σε συγχαίρω!!!

Ανώνυμος είπε...

Νημερτή, δεν πιστεύω στη μετενσάρκωση, πιστεύω στον άνθρωπο κι ό,τι αυτός αφήνει πίσω του..

Unknown είπε...

Ποιός θα δηλώσει οπαδός της αρνητικότητας; Κανένας.
Όλοι αρέσκονται στην άρνηση από επιλογή. Η πραγματική άρνηση εγκυμονεί την αρνητικότητα, ίσως όχι στην ακραία μορφή της...

Κατάφαση - άρνηση - αρνητικότητα ... η δική μου πορεία, όπως και όσο μπορώ να την αντιληφθώ αλλά δεν την αρνούμαι (προς ώρας τουλάχιστον).

Την καλησπέρα μου

Νimertis είπε...

ποιος θα δηλώσει οπαδός της αρνητικότητας; εγώ! γι αυτό και η ανάρτηση... μου πάω κόντρα!!!
να σαι καλά φίλη meggie...

Φίλη μου Σιλένα, δεν σε ρώτησα αν πιστεύεις στη μετενσάρκωση... απλά αν την απορρίπτεις ως πιθανότητα... όμως, μου απάντησες... ευχαριστώ...

Νερένια είπε...

Αν δεν βιώσεις την αρνητικότητα , σε κάθε μόριο του εγώ σου... αν δεν σπάσει δε θρυμματιστεί κάτω από τη δική σου μπότα.... αν δεν πιάσεις το κάτω του κάτου , το πιο κάτω του πάτου .... δεν μπορείς να βρεις τη δύναμη της άρνησης... να την ξεχωρίσεις....

Καλή ανάβαση ....

Κι αν λαχανιάσεις ... μη σταματήσεις....

Νimertis είπε...

αυτή είναι η πορεία Νερένια... η άνοδος πάντα δυσκολότερη από την κάθοδο... να σαι καλά...

Ioanna είπε...

Καλώς σας βρίσκω! Χαίρομαι να διαβάζω τέτοια κείμενα...! Αυτό είναι ένα καλό μάθημα για πολλούς. Ειδικά για τους αρνητικούς.

Καλό απόγευμα.

Νimertis είπε...

Ιωάννα καλωσόρισες! σ'ευχαριστώ για το σχόλιό σου...