Παρασκευή, Ιουλίου 02, 2010


«…‘μαθαίνουμε να σκεφτόμαστε πάνω στο κάθε τι’, είπε, ‘και κατόπι μαθαίνουμε τα μάτια μας να κοιτάζουν όπως σκεφτόμαστε πάνω στα πράγματα που κοιτάζουμε. Κοιτάζουμε τον εαυτό μας σκεφτόμενοι ήδη πως είμαστε σημαντικοί. Κατά συνέπεια έχουμε υποχρέωση να νιώθουμε σημαντικοί! Όταν όμως ένας άνθρωπος μάθει να βλέπει, αντιλαμβάνεται ότι δεν μπορεί πλέον να σκέφτεται πάνω στα πράγματα που κοιτάζει, κα αν δεν μπορεί να σκέφτεται ό,τι κοιτάζει, τότε όλα γίνονται ασήμαντα’…»

«…’Έμαθα να βλέπω και σου λέω πως τίποτα πραγματικά δεν έχει σημασία. Τώρα είναι η σειρά σου. Ίσως κάποια μέρα να δεις κι εσύ και τότε θα μάθεις αν τα πράγματα έχουν σημασία ή όχι. Για μένα τίποτα δεν έχει σημασία αλλά για σένα μπορεί να έχουν όλα. Θα πρέπει να γνωρίζεις από τώρα ότι ο σοφός άνθρωπος ζει δρώντας και όχι σκεφτόμενος πάνω στη δράση, ούτε στοχαζόμενος αυτό που θα σκεφτεί όταν θα έχει τελειώσει τη πράξη. Ο σοφός άνθρωπος εκλέγει μια κατεύθυνση με την καρδιά και την ακολουθεί. Και κατόπι κοιτάζει και χαίρεται και γελά. Και κατόπι βλέπει και γνωρίζει. Γνωρίζει ότι η ζωή του θα τελειώσει πολύ γρήγορα. Γνωρίζει ότι τόσο αυτός όσο και κάθε άλλος δεν πηγαίνει πουθενά (μετά το θάνατο). Γνωρίζει επειδή βλέπει ότι τίποτα δεν είναι πιο σημαντικό από ένα άλλο. Μ’άλλα λόγια, ένας σοφός άνθρωπος, δεν έχει τιμή, αξιοπρέπεια, οικογένεια, όνομα, χώρα, αλλά μονάχα μια ζωή για να τη ζήσει και κάτω απ’αυτές τις συνθήκες το μόνο που τον δένει με τους συνανθρώπους του είναι η ελεγχόμενη τρέλα του. Έτσι, ο σοφός άνθρωπος αγωνίζεται, ιδρώνει, λαχανιάζει κι όταν τον βλέπουν οι άλλοι άνθρωποι τους φαίνεται σαν ένας συνηθισμένος άνθρωπος. Η μόνη διαφορά του είναι ότι ελέγχει τη τρέλα της ζωής του’…»

Κάρλος Καστανέντα: ‘Μια ξεχωριστή πραγματικότητα’

11 σχόλια:

goofyMAGOUFH είπε...

Μια ό ν τ ω ς
ξεχωριστή πραγματικότητα. . .

Alex είπε...

ένας σοφός άνθρωπος πρέπει να είναι προικισμένος για να συνεχίσει να είναι σοφός και κατά τη διάρκεια της οχτάωρης εργασίας του ...
(με όλο το θάρρος!)

καλό σας βράδυ αγαπητέ ΝΗΜΕΡΤΗ !

logia είπε...

σύνθετες σκέψεις διαφορετικές
σαν την "άλλη" γεωμετρία, την υπερβολική γεωμετρία του Λομπατζέφσκι, που δεν υπακούει στους νόμους της ευκλείδειας και που δύσκολα μπορούμε να αντιληφθούμε την πραγματικότητά της...

Vaso Mprataki είπε...

Αγαπημένε μου Νημερτή
Επέτρεψε μου για μια ακόμα φορά να σταθώ στα παρακάτω ...

...O σοφός άνθρωπος εκλέγει μια κατεύθυνση με την καρδιά και την ακολουθεί. Και κατόπι κοιτάζει και χαίρεται και γελά. Και κατόπι βλέπει και γνωρίζει. Γνωρίζει ότι η ζωή του θα τελειώσει πολύ γρήγορα. Γνωρίζει ότι τόσο αυτός όσο και κάθε άλλος δεν πηγαίνει πουθενά (μετά το θάνατο). Γνωρίζει επειδή βλέπει ότι τίποτα δεν είναι πιο σημαντικό από ένα άλλο. ..

Χαίρομαι με αυτά που διαβάζω ...
Γιατί από παιδί μου είχαν βάλλει μέσα μου την εικόνα του σοφού ανθρώπου σαν την εικόνα ενός ερημίτη που αποτραβιέται μακριά από την ζωή για να κλειστεί στις σπηλιές του πνεύματος αλλά τώρα με μεγάλη μου χαρά διαβάζω πως ο σοφός δεν είναι τίποτε άλλο παρά ένας συνηθισμένος άνθρωπος που ελέγχει την τρέλα της ζωής του Πως είναι...
Ο άνθρωπος που δεν φοβάται να ακολουθήσει τον δρόμο που χαράζει η καρδιά του ...
Αυτός που με την σοφία του μικρού παιδιού ξέρει να αφήνεται στην ομορφιά της κάθε στιγμής...
ακόμα και στο γέλιο ή το κλάμα ...
Αυτός που ξέρει ότι όλα εδώ τελειώνουν [ τολμώ να πω εδώ η κόλαση ...εδώ και ο παράδεισος]
αυτός που γνωρίσει ότι τίποτε δεν είναι πιο σημαντικό από το άλλο ...
άρα κατά την ταπεινή γνώμη μου καλύτερα ένα ολοκληρωμένο σύνολο παρά ένα άριστο υποσύνολο ...το όλον παρά μέρος του όλου...

Ελπίζω φίλε μου να μην σε κούρασα με την φλυαρία μου ...
και να μην βγήκα βέβαια και εκτός θέματος ...

Την πιο όμορφη καλημέρα μου

Νimertis είπε...

από τους πολύ αγαπημένους και ξεχωριστούς ο Κάρλος, Γκούφη μου... έστω και αν τον αδικώ με ένα τόσο μικρό απόσπασμα από τη διδασκαλία του Δον Χουάν... σου στέλνω ένα πολύ γλυκό φιλί!
-----------------------------------
δεν θα διαφωνήσω Αλεξ... αλλά ποιο οχτάωρο; υπάρχουν ακόμα οχτάωρα; για τους προνομιούχους μάλλον!!!
------------------------------------
τώρα, προσπαθώ να δω τις αναλογίες με την υπερβολική Γεωμετρία αλλά... που θα μου πάει, θα τα καταφέρω... να σαι καλά Νέλλυ μου!
---------------------------------
βέβαια, εδώ ο Καστανέντα [μέσα από τα λόγια του δασκάλου του, του Δον Χουάν] όταν λέει συνηθισμένος άνθρωπος, μη φανταστούμε και τον... μέσο μικροαστό της πνιγηρής καθημερινότητάς μας αλλά πάντως όχι κάτι το 'εξωγήινο', όχι κάτι το εντελώς έξω από εμάς... μου άρεσε η θέση σου 'καλύτερα ένα ολοκληρωμένο σύνολο παρά ένα άριστο υποσύνολο ...το όλον παρά μέρος του όλου...' πολύ εύστοχο...
ένα υπέροχο Σάββατο να έχεις Βάσω μου!!!

Vaso Mprataki είπε...

Ούτε και εγώ Νημερτή μου στην θέση του συνηθισμένου ανθρώπου δεν θα μπορούσα σε καμία περίπτωση να δω τον μέσο μικροαστό της πνιγηρής καθημερινότητας μας [γιατί αυτός είναι στραμμένος μόνο προς τα έξω και στην ολοένα μεγαλύτερη συσσώρευση υλικών αγαθών ]αλλά τον άνθρωπο που έχει αναζητήσεις μέσα και έξω από αυτόν...

Την καλησπέρα μου!

dimitrisp(σε χρονο ενεστωτα) είπε...

να είσαι καλά Αντώνη, μου είχε λείψει η μαγεία του Καστανέντα και του Δον Χουάν...σοφά διάλλεξες με την καρδιά σου το απόσπασμα αυτό...μίλησε μέσα μας.
Καλό Σαββατόβραδο να έχεις.

KOSTAS PAP είπε...

Μου τον θύμισες μετά από χρόνια πολλά, όταν νέοι τρελλοί τρέχαμε να βρούμε το νόημα της ζωής. Τώρα που έχω καταλάβει ότι το χάσαμε οριστικά, νιώθω μια νοσταλγία για τον Κάρλος που με ξαναγυρίζει για λίγο πίσω και ονειρεύομαι. Καλή μέρα.

Δέσποινα Γιαννάκου είπε...

Ενας Σαμάνος μάγος όπως ήταν ο Δον Χουάν ,κατάφερε να σβήσει από μέσα μας την συγκεχυμένη ιδέα της αθανασίας και την αδιαφορία στη ζωή και μας είπε ότι σαν πλάσματα που πρόκειται να πεθάνουν, μπορούμε να αυξήσουμε τα πεδία των επιλογών μας ...
Οτι τα ανθρώπινα όντα είναι όντα μαγικά, άξια για τις πιο θαυμάσιες και τέλειες πράξεις, από τη στιγμή που απελευθερωθούν από ιδεολογίες που τους μετατρέπουν σε κοινούς,
συνηθισμένους ανθρώπους..
Τα πράγματα είναι αληθινά μόνο από τότε που κάποιος έχει μάθει να συμφωνεί για την πραγματικότητά τους.
Είναι μια στάση ζωής...
Σ ευχαριστώ φίλε μου Νημερτή που μέσα απ' αυτή πάντα τη σελίδα
χαρίζεις και σε μας λίγη απ αυτή τη μαγεία !!!
Καλό ξημέρωμα πια !!!

logia είπε...

Νημερτή μου

εννοούσα οτι για να κατανοήσει κανείς τη σκέψη του Καστανέντα, αυτή την ξεχωριστή προσωπικότητα χρειάζεται να "βγει" από τον εαυτό του και να μάθει να βλέπει με άλλο τρόπο σαν ένας έξωθεν παρατηρητής του εαυτού του.
Αυτό εμένα μου θύμισε τον τρόπο που εμείς οι απλοί άνθρωποι προσπαθούμε να "δούμε" και να κατανοήσουμε την υπερβολική Γεωμετρία. Ας πούμε πόσο εύκολα ο ανθρώπινος νους μπορεί να κατανοήσει οτι ευθείες παράλληλες μπορεί να τέμνονται;
Αυτό εννοούσα... τις ομοιότητες στον τρόπο θεώρησης των πραγμάτων...
την καλημέρα μου

Νimertis είπε...

Δημήτρη μου, ο Κάρλος Καστανέντα αποτελεί ως σήμερα -που δεν είναι εν ζωή- μια περίεργη, όπως ξέρεις, αμφιλεγόμενη και σχεδόν μυθική προσωπικότητα... ένα είναι βέβαιο... τα βιβλία του αποτελούν μια αληθινή επανάσταση... και πέρα απ'όλα, μας έχουν ταξιδέψει σε πραγματικότητες αληθινά ξεχωριστές... δεν γίνεται να μπεις σ'αυτό το κόσμο και να μην μαγευτείς, να μην 'χαθείς', να μην γευτείς το αλλιώς... χαίρομαι που άγγιξε τούτη η ανάρτηση πολλούς φίλους και φίλες και που 'μίλησε' και σε σένα... αν και όπως καταλαβαίνω τον έχεις στη καρδιά σου τον Κάρλος...
---------------------------------
Στους παλιότερους ο Κάρλος φέρνει μνήμες των σίξτις, στους νεότερους προκαλεί θαυμασμό ή απορία... όπως και να έχει φίλε Κώστα, ο Κάρλος παραμένει αξεπέραστος!
--------------------------------
Ναι αγαπημένη φίλη Δέσποινα, τα ανθρώπινα όντα είναι μαγικά... έχουμε εξορίσει τη 'μαγεία' από τη ζωή μας, από τη ματιά μας... είμαστε κουρασμένα, πληκτικά, ξοδεμένα άτομα, άδειες μπαταρίες, καθώς θα έλεγε και ο Δον Χουάν... πως μπορείς όταν είσαι ενεργειακά τελειωμένος να... πετάξεις; σ'ευχαριστώ πολύ για το όμορφο σχόλιό σου!
---------------------------------
δεν έχεις κι άδικο Νέλλυ... σημειώνω την εύστοχη παρατήρησή σου και χαίρομαι που την ανέλυσες... είμαστε δέσμιοι του Ευκλείδη και του Νεύτωνα και οτιδήποτε 'αιρετικό' μας ξαφνιάζει... να'σαι καλά!!