Παρασκευή, Απριλίου 30, 2010



ΚΥΡΙΑΚΗ

Σήμερα ημέρα Κυριακή.
Και σήμερα πρώτη φορά
μ' αφήκαν να' βγω στη λιακάδα
κι' εγώ
πρώτη φορά στη ζωή μου
κοίταξα, ασάλευτος τον ουρανό.
Πόσο μακριά από μένανε είναι
πόσο γαλάζιος είναι
πόσο απέραντος.
Κάθουμαι καταγής
γιομάτος σεβασμό
τη ράχη μου στον άσπρο τοίχο ακουμπώντας.
Οχι δεν είναι τούτη τη στιγμή
για να ριχτώ στα κύματα.
Οχι ο αγώνας τούτη τη στιγμή.
Ούτε κ' η λευτεριά, κι ούτε η γυναίκα.
Η γης, ο ήλιος κ' η αφεντιά μου.
Είμαι άνθρωπος ευτυχισμένος.


ΝΑΖΙΜ ΧΙΚΜΕΤ Ποιήματα


ΜΕΤΆΦΡΑΣΗ Γιάννη Ρίτσου.

5 σχόλια:

goofyMAGOUFH είπε...

Άνθρωπε,
αν θες να ευτυχίσεις,
ευτύχισε. . .
όπως τούτος εδώ,
με αξιοπρέπεια, σεμνότητα, λιτότητα.
Ευτύχισε. . .
χωρίς να με βαρύνεις με τη δυστυχία σου.

Άνθρωπε,
αν δεν μπορείς,
μην βαφτίζεις τις ψευδείς ηδονές σου ευτυχία.
Αν δεν μπορείς,
δυστύχισε. . .
όπως τούτος εδώ,
με αξιοπρέπεια, σεμνότητα, λιτότητα.

Νimertis είπε...

δεν ξέρω καμιά φορά αν κάποια σχόλια είναι και σημαντικότερα ή ομορφότερα και από τις αναρτήσεις... το σίγουρο είναι πως τα δικά σου Γκούφη μου αποτελούν από μόνα τους διαμάντια!!! σ'ευχαριστώ!

goofyMAGOUFH είπε...

Υπερβολές
ενός ευγενικού και τρυφερού οικοδεσπότη!

Κι όμως τέτοιου είδους υπερβολές
χρωματίζουν χαμόγελα στα πρόσωπά μας!

Υ.Γ.:
Μήπως πρέπει να αναρωτηθούμε
-ίσως και να επαναπροσδιορίσουμε-
την αξία των διαμαντιών;

Νimertis είπε...

ίσως να είμαι ένας ευγενικός οικοδεσπότης, αυτό δεν ακυρώνει πάντως την αξιολογική μου ικανότητα, την κρίση μου, την οπτική μου, το αισθητήριό μου... και εδώ και πολλούς μήνες που με τιμάς με τις σκέψεις, τις αντιδράσεις, τα σχόλιά σου, έχω κιόλας το υλικό για μια υπέροχη ΓΚΟΥΦΙΚΗ έκδοση... που ξέρεις, μπορεί και τα σχόλια άλλων στα... δικά σου να αξίζουν παρομοίου τύχης!!!

logia είπε...

πόση ευτυχία πηγάζει από την ίδια τη φύση αν έχουμε την ικανότητα να την δούμε, να την αντιληφθούμε

και σ' αυτό το όμορφο ποίημα που μας χάρισες, τι να πρωτοθαυμάσει κανείς;
τη σκέψη του ποιητή ή την τέχνη του μεταφραστή;

καλό μήνα σου εύχομαι