Κυριακή, Ιανουαρίου 17, 2010

unplug me please...



ΤΗΛΟΨΙΑ; ΟΧΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!

Έχω μια πολύ καλή φίλη που αρνείται πεισματικά ό,τι οι περισσότεροι από εμάς θεωρούμε ως περίπου εκ των ων ουκ άνευ… την τηλεόραση… κάθε φορά που την επισκέπτομαι λοιπόν… αποτοξινώνομαι… ηρεμώ και δεν μπαίνει ποτέ ο πειρασμός στα χέρια μου να πάρω το τηλεκοντρόλ ‘να δούμε τι παίζουν και τα κανάλια’… το ομολογώ ότι μερικές φορές της κάνω την… σύσταση να πάρει μια τηλεόραση, έτσι, για να βλέπει τις ειδήσεις, ένα ντοκιμαντέρ, μια ωραία ταινία… δεν μασάει, δεν πέφτει στη παγίδα… όχι, έχει την ενημέρωση που θέλει από το διαδίκτυο, έχει τα βιβλία της, την ηρεμία της, την πνευματική της τροφή και, ιδίως, την έλλειψη εξάρτησης από το ναρκωτικό αυτό που μπαίνει στις φλέβες σου ύπουλα και δεν σε εγκαταλείπει ποτέ…
Και επειδή είμαστε και οι δυο λάτρεις των ωραίων συζητήσεων, ακόμα και οι θόρυβοι από τις… παρακείμενες συσκευές των γειτόνων δεν μας πτοούν. Εμείς αναλύουμε τα θέματά μας, μπαίνουμε στα πελάγη που μας αρέσουν και μας εμπνέουν και αν βαρεθούμε, βάζουμε λίγη μουσική και ταξιδεύουμε με άλλο τρόπο…
Της δίνω τα συγχαρητήριά μου, επικροτώ την λεβεντιά στην απόφασή της και κάθε φορά που επιστρέφω σπίτι από επίσκεψή μου εκεί, αναρωτιέμαι μήπως κάνω κι εγώ την… κίνηση ματ και την πετάξω από το παράθυρο… -καλά, θα προσέξω βέβαια μην σκοτώσω και κανέναν!

[τώρα θα μου πεις, υπάρχουν και τα ματς... ε, είπαμε... μην φτάσουμε και στο άλλο άκρο!!!]


18 σχόλια:

maximus είπε...

Καλησπέρα

Είχα δει παρόμοιο σκιτσάκι αλλά αντί μια τηλεόραση είχε ένα κομπιούτερ. Όσες φορές εκπλήσσομαι που κάποιος γνωστός μου δεν βλέπει τηλεόραση ή δεν έχει καν ηλεκτρονικό υπολογιστή ανακαλύπτω συχνα, με μεγάλη ευχαρίστηση οφείλω να ομολογήσω ότι τελικά είναι εθισμένος αλλά σε κάτι άλλο. Νομίζω πως αρκετοί από εμάς, αν όχι όλοι, είμαστε επιρρεπείς σε διάφορους εθισμούς ο καθένας στον δικό του. Περί ορέξεως..

Άιναφετς είπε...

Έχω γνωρίσει και η ίδια "περίεργους" τύπους: Αρνούνται την τεχνολογία, ενώ έχουν μεγάλη οικογένεια και μπορούν να έχουν, μίξερ, πλυντήριο πιάτων, κινητό, τηλεόραση, ίντερνετ, αρνούνται την τεχνολογία, αυτό δημιουργεί ειδικά στα παιδιά τους σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα!
Πίσω από κάθε υπερβολή, κρύβεται κάτι "ύποπτο"!

goofyMAGOUFH είπε...

Νημερτή,
θα ήθελα να είχα το χρόνο
να παραθέσω κάποια αποσπάσματα
από το βιβλίο του Jean Baudrillard
Καταναλωτική κοινωνία.
Αντ' αυτού θα μεταφέρω εδώ μια παλιά μου ανάρτηση
σχετική με την τηλεόραση:
Καθημερινότητα φτωχή και υπολειμματική.
Ελαττωματική ευτυχία.
Ίλιγγος της πραγματικότητας.
Βία σε θερμοκρασία δωματίου.
Αντίστροφο παράθυρο.
Άπληστο δέος.
Εκπληρωμένες διαστροφές.
Η οικουμενικότητα του μικροσυμβάντος.
Θαυματουργή ασφάλεια
.
.
.
.
και ο κατάλογος συνεχίζεται...

Νimertis είπε...

maximus, θα ήθελα να μου επιτρέψεις να διαφωνήσω μαζί σου... το ότι κάποιος έχει αρνηθεί τη τηλεοπτική σαβούρα και δεν τη θέλει μέσα στο σπίτι του -ακόμα και αν αυτό αποκλείει και τα ελάχιστα διαμαντάκια ανάμεσα στα σκουπίδια τα οποία θα τα στερηθεί- δεν σημαίνει οπωσδήποτε ότι είναι εθισμένος σε κάτι άλλο... γενικά δεν διαφωνώ ότι έχουμε εξαρτήσεις και εθισμούς αλλά μήπως κρίνουμε εξ ιδίων; μήπως υπάρχουν τω όντι συνάνθρωποί μας που δεν έχουν εξαρτήσεις και εμείς τους το αρνούμαστε; απλά ως προβληματισμό το θέτω...

Νimertis είπε...

Αιναφετς, προσωπικά δεν αναφέρθηκα στην άρνηση της τεχνολογίας εν γένει. Άλλωστε η κοπέλα που ανέφερα είναι ένας άνθρωπος που χρησιμοποιεί το διαδίκτυο, έχει σχέση με την τεχνολογία... μάλλον παρεξήγησες την επιλογή της να μην θέλει την τηλεόραση ειδικά μέσα στο σπίτι της, στη ζωή της... την αρνείται από επιλογή όχι από κόμπλεξ... για δες κι αυτή την παράμετρο...

Νimertis είπε...

Γκούφη μου... πολύ διεισδυτικές, πυρηνικές θα έλεγα όπως πάντα οι σκέψεις σου... Βια σε θερμοκρασία δωματίου... εκπληκτικό!

Ανώνυμος είπε...

Νομίζω πως το χειρότερο απ' όλα είναι η τηλεόραση στην κρεβατοκάμαρη.
Το ζευγάρι χάνει τον ερωτισμό του αλλά και οι ελεύθεροι τον ύπνο τους.
Από την άλλη λένε οι ψυχολόγοι πως η τηλεόραση στη τραπεζαρία δεν θα έπρεπε να υπάρχει, δεδομένου πως η στιγμη που η οικογένεια τρώει γύρω από το τραπέζι είναι ιερή και πως χάνεται η επικοινωνία αν είναι πλάι ανοιχτή μια τηλεόραση.

Το πιο γενναίο κατά τη γνώμη μου δεν είναι να μην υπάρχει καθόλου τηλεόραση στο σπίτι γιατί τότε δεν υπάρχει η επιλογή να την ανοίξεις ή όχι, αλλά να υπάρχει και να ανοίγει σε προγράμματα που ψυχαγωγούν με όλη τη σημασία της λέξης "ψυχ-αγωγία".

Και το ακόμη πιο σημαντικό να μην γίνεται σειρήνα μια εκπομπή στην τηλεόραση,αλλά ένα όμορφο βιβλίο, λίγη μουσική και μια εποικοδομητική συζήτηση μεταξύ ανθρώπων.

ΕLΕΝΑ-ΒUTTEFLY είπε...

θα συμφωνήσω με την Τόνια.
Το δύσκολο και το επιθυμητό είναι να υπάρχει, αλλά να ανοίγει σε επιλεγμένα προγράμματα.
Αλλά είπαμε αυτό είναι δύσκολο, με παιδιά στο σπίτι. Η λύση της φίλης σου λοιπόν, είναι λίγο σαν το τσιγάρο.Ή το κόβουμε εντελώς ή καπνίζουμε πολύ.. αυτό ισχύει για τους περισσότερους.
Εγώ πάντως έχω τηλεόραση, και μάλιστα 42άρα.. αλλά μάλλον παίζει περισσότερο παιδικά dvd..άντε να δω που και που καμμιά ταινία.. δεν ήμουν και ποτέ δεν θα γίνω οπαδός της. Αν κάποιες φορές δω πολλές ώρες, τότε ξέρω ότι κάτι δεν πάει καλά με μένα..:)
Bέβαια, αν κάποιος δεν την θέλει αλλά έχοντας την δεν μπορεί να την ορίσει..ε τότε ναι, καλύτερα να μην την έχει καθόλου..
Καλό βράδυ

Νimertis είπε...

Τόνια μου καλημέρα και με συγχωρείς που έστω και ετεροχρονισμένα σου εύχομαι τα χρόνια πολλά! Θα συμφωνήσω πως το γενναιότερο είναι να έχεις την τηλεόραση αλλά να την ανοίγεις όποτε κρίνεις εσύ ότι είναι αναγκαίο και χρήσιμο... δεν είναι ίσως τόσο απλό και καμιά φορά, έχουμε την ανάγκη να... χαθούμε στην παρακμή και στο σκουπιδαριό, έτσι, για να αφεθούμε... άρα ίσως το να έχεις την πηγή της ανοησίας στο χώρο σου να αποτελεί και έναν διαρκή πειρασμό... να σαι καλά!

Νimertis είπε...

Φίλη Elena-Buttefly σε καλημερίζω... είναι η αλήθεια ότι μια ταινία την απολαμβάνεις με καλή ποιότητα ήχου και εικόνας... είμαι κι εγώ ταινιάκιας, το ομολογώ...

ΦΙΛΙΠΠΟΣ είπε...

Είμαστε ένα νέο blog ανοιχτό προς όλους τους blogger. Ευχόμαστε και ελπίζουμε και στην δική σας στήριξη βάζοντας το blog μας στη σελίδα σας. Θέλουμε επίσης να σας πούμε ότι τα «μεγάλα» Blog των δημοσιογράφων που βάζετε στη σελίδα σας …δεν σας βάζουν αυτά… σκεφτήκατε ποτέ γιατί..??? Tους έχετε κάνει μάγκες…για βγάλτε τους από τι σελίδα σας να τους δούμε..!! Είμαστε πάντα στη διάθεση σας για ότι χρειαστείτε.
Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων

www.ksipnistere.blogspot.com
email : ksipnistere1@gmail.com

Νimertis είπε...

δεν μου άρεσε ούτε το ύφος ούτε το περιεχόμενο του σχολίου ksipnistere... και δεν θα μου υποδείξει νομίζω κανείς εξυπνάκιας αν θα ξυπνήσω ή όχι... ας ξυπνήσει πρώτα ο ίδιος και βλέπουμε... καλά κάνετε και ψαρεύετε κόσμο αλλά δεν διαφέρετε από τους υπόλοιπους...

maximus είπε...

"..εξ ιδίων" ..μπορεί αλλά περιστασιακά, μια λέξη που μάλλον δεν ταιριάζει με καταστάσεις που δύσκολα μπορεί να ξεφύγει κανείς. Ίσως η λέξη "εθισμός" είναι υπερβολική για τις μικροαστικές συνήθειες που είχα στο νου γράφοντας το σχόλιο. Έκρινα όμως από τις ζωές ανθρώπων που εγώ έχω συναντήσει έως τώρα. Αν εσείς έχετε συναντήσει κάποιους χωρίς εξαρτήσεις αυτό είναι πολύ ευχάριστο και σημαίνει ότι υπάρχει ελπίδα τελικά.. :)

Νimertis είπε...

maximus καλησπέρα... να πω πρώτα απ'όλα ότι αυτό το εξ ιδίων δεν το έγραψα για σένα, δεν ήθελα να... σε μαλώσω... όλους μας έβαλα στο... παιγνίδι... ένα 'παιγνίδι' καλά στημένο από κανάλια, κυβερνήσεις και εταιρίες που φυσικά ΜΑΣ ΘΕΛΟΥΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΟΛΙΤΕΣ. και συλλαμβάνω πολλές φορές και τον εαυτό μου σ'αυτή την παγίδα... βεβαίως υπάρχει ελπίδα και έχω συναντήσει ανθρώπους με τον μικρότερο δυνατό βαθμό εξάρτησης... μονάχα που τούτους τους ανθρώπους δεν θα τους συναντήσουμε εύκολα, ζουν ήσυχα και μάλλον... αθέατα και δεν κάνουν φασαρία με το εγώ τους όπως μάλλον όλοι εμείς... να σαι καλά και χαίρομαι που άνοιξε μια συζήτηση που έχει τελικά πολύ ενδιαφέρον...

Ευαγγελία Πατεράκη είπε...

Φίλε

Νημερτή,

πολλές φορές μέσα στους τέσσερεις τοίχους που μας περιβάλουν, η τηλεόραση είναι το κανάλι που μας οδηγεί στον κόσμο.
Η επικοινωνία με την κοινωνία μας..
Αν και έχω δυο χρόνια να στρέψω τα μάτια μου εκεί, αυτή νομίζω είναι...

Καλημέρα, φίλε!

Ευαγγελία Πατεράκη είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ευαγγελία Πατεράκη είπε...

Υ.Γ.

Μήπως και το διαδίκτυο τέτοιο δεν είναι;
Το χρησιμοποιούμε όπως εμείς θέλουμε

Να είσαι καλά!

Νimertis είπε...

Φίλη μου Πυρφόρε καλημέρα... προσωπικά δεν μπόρεσα ποτέ να αρνηθώ ολοκληρωτικά την τηλεόραση... περιστασιακά μονάχα και λόγω κάποιων συνθηκών από δω ή από κει και για μικρά χρονικά διαστήματα... δεν έχω την εμπειρία να μην υπάρχει η τηλεόραση στη ζωή μου από πολύ νέος καθώς ο πατέρας μου είχε φέρει την πρώτη συσκευή στο σπίτι από τα τέλη κιόλας της δεκαετίας του 60... αφού θυμάμαι να με ταΐζει η γιαγιά μου και να... μιλάει ο Παπαδόπουλος! Και να μου κάνει και σύσταση να μη κάνω φασαρία για να τον ακούει. Μνήμες ε; Θέλω να πω όμως ότι παρά τις τεράστιες δυνατότητες που σαν επανάσταση έφερε, δυστυχώς το επίπεδο των παραγωγών γενικά βρίσκεται σε χαμηλό επίπεδο. Τουλάχιστον στις πρώτες δεκαετίες δεν άκουγες απαράδεκτα ελληνικά από τους εκφωνητές, υπήρχαν κάποιες πολύ αξιόλογες σειρές -με σημάδεψε ας πούμε το 'Ο Χριστός ξανασταυρώνεται'- κλπ. Δεν θέλω να γκρινιάζω όμως. Έχω απολαύσει και υπέροχα προγράμματα... μαζί με τη σαβούρα υπάρχουν και τα διαμαντάκια, μπορεί εύκολα να τα ξεχωρίσει κανείς. Όμως, επιμένω, η λεβέντικη απόφαση της φίλης μου με βρίσκει σύμφωνο, την θαυμάζω. Ίσως γιατί προσωπικά δεν έχω τη δύναμη να το κάνω... ίσως... δίκιο έχεις και για το διαδίκτυο... έτσι είναι φίλη μου... μήπως με τα games δεν υπάρχει θέμα;... αν κολλήσεις κόλλησες! Φλυάρησα σήμερα ε; Ο καφές θα φταίει μάλλον! Την καλημέρα μου!! [με την ευκαιρία ήθελα να σε προσκαλέσω στο logoclub.gr όπου γράφω τακτικά αλλά ίσως ανακαλύψεις γενικά ενδιαφέροντα πράγματα... είναι μια μικρή ακόμα αλλά νομίζω αξιόλογη συντροφιά ανθρώπων που έχουν μεράκι με τη γραφή...]